DUGAAN - every single moments are memories
home photographye-rafa (local)i-rafa (international)RAFA marketing plan

DUGAAN

hari ini aku rasa dugaan sgt2..td ada photoshoot kat RAFA...lepas photoshoot aku ngan fikri share duit nk bayar servis photo shoot ngan apa ntah..smpai masa tu tak cukup duit..nak kena bayar RM500..tp aku ngan fik bg RM150..so RM300 la...tak cukup lg RM200..aku nk tlg fik bayar utang slebih nya tp duit yang aku ada dlm bank,nk kena bayar untuk masuk sem 3..tkt klua kn kang tak cukup.so ,aku tinggal kn moto kat wisma,aku naik kreta fik g balik sungai way.

then,fik mintak aku bayar duit tol, sbb die dah kehabisan wang..aku pn kuar la duit..rupa2 nya,tu la last duit aku..tinggal RM1.40..tol RM1.60..tak cukup lagi 20sen..aku sanggup cari lg 20sen kat celah2 sit kreta fik tu..akhir nya jmpe...fik pn bayar tol..smpai je umah,aku ngan fik pk cmne nk cari duit..fik pn bg cadangan jual piring astro,componen2 pc, n besi apa ntah..kiterang pn g la jual2..
jual2 pn dpt RM50 je..

aku ngan fik pn usaha lg cari,last2 fik pnjam member die RM50..then fik pujok aku mintak klua RM100..aku pn g la kuar kan..takpe..'YA ALLAH,APA YANG AKU BUAT SKRANG AKAN TERBALAS PADA MASA AKAN DTG'..so mlm tu pn g rafa tp bkan nek kreta,malah g naik teksi...kreta die baru overhaul so bnyk pantang..smpai2 je wisma RAFA, aku ngan fik cari abg fauzi nk setelkan utang tu..lepas setel kn lega skit.kemudian aku lak hantar fik balik nek moto..adoi..susah sama2 kan fik..dugaan..kite nk cpai sesuatu kejayaan,msti nya ada dugaan..REDHA JE LA EK..

ada skali tu aku nk g hantar flyes kat central market..dlm dompet aku ada RM5 je..nk cucuk bank,bank wat hal..so aku terpakse blanja fik tiket..skali baki die nk tau brp? 20sen..20sen aku nk mkn apa dol?bank dah la tak ley nk kuar duit..so aku ngan fik pn g la anta flyes dgn duit soma takde..haish..dugaan n cabaran btol..tp takpe,aku dpt blaja erti kehidupan...AMIN!!!.



Photobucket  
Posted under: